top of page

Nava Școală a Marinei Române “Bricul Mircea”






Povestea Navei-Școala “Bricul Mircea” începe în anul 1939 când a fost finalizată construcția la șantierul naval Blohm und Voss din Hamburg, Germania. La data de 17 mai 1939 aceasta a sosit în tara, unde a intrat în serviciul Marinei Militare.


La același șantier au mai fost construite alte patru nave, surorile sale "Gorch Foch I", nava muzeu a Germaniei, "Gorch Foch II", Germania, "Eagle", SUA și “Sagres III", Portugalia. După îmbunătățirile făcute la Șantierul Naval Brăila între anii 1994-2002, Nava Scoală Mircea a devenit cea mai modernă dintre acestea.


“Mircea” este un velier clasa A tip barc cu trei arbori, deși se folosește numele de “Bricul Mircea” în onoarea predecesorului său. Ambele nave poartă numele voievodului Mircea cel Bătrân, sub a cărui domnie s-a dezvoltat navigația autohtona și comerțul pe mare. Mircea are o înălțime de 44 de metri, cu 23 de vele și o suprafață totala de 1.750 metri pătrați.


Galionul navei reprezintă figura domnitorului ce poartă o mantie roșie și coroana. În ciuda istoriei sale tumultoase, Nava-școala Mircea, emblema Marinei Militare din România, servește fără greș de mai mult de 80 de ani generații de marinari care au deslușit tainele vântului și al velelor la bordul sau.

reclama permis navigatie, reclama navy masters

Scurt Istoric

Bricul Mircea a plecat în primul său marș de instrucție la 3 iulie 1939 pe marea Mediterană. Acesta a făcut escale în porturi renumite ale lumii, precum Palermo, Palma, Toulon, Alger, Gibraltar și Alexandria.


După declanșarea celui de-al Doilea Război Mondial, nava-scoală Mircea nu a mai executat marșuri în afara Mării Negre. Aceasta perioadă sumbră urma să dureze 25 de ani. Pentru siguranța să, în februarie 1941 Mircea a fost dus pe brațul Arapu, la Brăila, unde vă rămâne până în vara anului 1944.


Din nefericire, Bricul Mircea, alături de alte nave românești, a fost capturat de sovietici și încadrat în flota lor din Marea Neagra. În urma numeroaselor intervenții ale autorităților române, nava a fost retrocedată României.


În 1946, „Mircea” a fost preluată de la echipajul sovietic și adusă în portul Constanța în cadrul unei festivități la care a participat însuși Regele Mihai I împreună cu alți membrii ai guvernului, armatei, Marinei Militare și ofițeri superiori sovietici. După această perioadă tumultoasă, nava-școală Mircea a continuat să execute atât marșuri în Marea Neagra, cât și internaționale, în timpul cărora a îndurat câteva furtuni puternice, precum cea de gradul 8 din anul 1948. Pregătirea temeinica a echipajului și curajul de care au dat dovadă au rezultat în întoarcerea navei în siguranță în portul Constanta.


Velierul bricul mircea II, nava scoala a marinei romane, pictura
Pictura - Cdor. (R) Ovidiu Ionescu

La 4 iulie 1976, Bricul Mircea acceptă invitația Forțelor Maritime ale S.U.A de a reprezenta țara la parada internaționala de la New York. Statele Unite sărbătoreau 200 de ani de la adoptarea declarației de independență în cadrul unei ceremonii fastuoase organizată de „Operation Sail 1976”.


Alături de Mircea au mai participat și alte nave din țări precum Italia, Norvegia, Spania, Chile, Argentina, Japonia și Uniunea Sovietica. Nava a fost reunita cu surorile sale „Gorch Foch”, „Eagle", și „Sagres III”, care au fost de asemenea prezente.

Bricul Mircea devine astfel prima nava a Marinei Militare Romanești care a traversat Oceanul Atlantic. Trei decenii mai târziu, aceasta efectuează un nou marș de instrucție până pe coasta de est a Statelor Unite și Canadei pentru a participa la „Tall Ships Challenge 2004", Halifax. În toate cele 13 porturi în care a acostat, nava a fost primită foarte bine și a impresionat cei 12.000 de vizitatori.


În anul 2009, Nava Scoală Mircea participă din nou la competiția „Tall Ships Challenge 2009" ce are loc între porturile Charleston și Boston. Participa 40 de alte nave din 17 tari, printre care și surorile sale “Eagle” și “Sagres III”. În ciuda acestei competiții acerbe, “Mircea” reușește să se clasifice pe locul 2 la clasa A și pe locul 4 în clasamentul general.


În anul 2019, cu ocazia împlinirii a 80 de ani, Bricul Mircea a pornit într-un marș, traversând 5 mari și Oceanul Atlantic. Nava a marcat acest eveniment istoric tărcând prin portul Hamburg, locul unde a fost construită. Primăria Hamburg a oferit o receptive în onoarea comandanților navei. La bordul navei au avut loc două ceremonii în cursul zilei de 27 iunie la care au participat 120 de cadeți, amirali, generali ofițeri și șefii de stat major ai marinei române și germane.


denumirea velelor bricului mircea

bricul mircea denumirea velelor, compartimente constructie

Bricul Mircea, bijuteria Marinei romane, a reprezentat țara în peste 120 de porturi din Europe, America de Nord, Asia și Africa. Acesta poate fi vizitata în cadrul anumitor evenimente.

reclama curs conducere ambarcatiuni, pescuit


Surse:




762 afișări0 comentarii

Comments


bottom of page